Neden STEAM?
STEAM eğitim ve uygulamaları; Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarını içeren, teknik bilgi ve beceriler veren, öğrencileri hayata hazırlayan ve modern iş hayatının gereksinimlerine öncelik veren bir eğitim yaklaşımıdır.
Teknolojik dönüşümün önemli bir rol oynadığı günümüz dünyasında ‘üretken, girişimci ve buluş odaklı eğitimin’ önemi tartışılmaz bir noktadadır. STEAM eğitiminin, disiplinler arası bakış açısı geliştirmesi, teorik bilgilerin uygulamaya dönüştürülmesine yardımcı olması, eleştirel düşünmeyi teşvik etmesi ve problem çözme becerilerini kazandırması nedeniyle eğitimin niteliğini geliştirmenin yanında, yenilikçiliğin temelini oluşturan STEAM becerilerine sahip işgücüne duyulan ihtiyacı da karşılamaktadır. (MEB, 2016)
Bu aşamada STEAM eğitimine önem vermek, geleceğin temel becerilerini doğru bir altyapı ile teşvik etme ve inovasyon için gerekli yetkinliklere sahip insan kaynaklarını yetiştirmede önemli bir rol oynamaktadır. Buna ek olarak STEAM becerilerine sahip olarak büyüyen çocuklarımız, güncel teknolojik gelişmeleri takip etme, adaptasyon sürecinde yaratıcılık, üretkenlik ve hayat boyu öğrenme kazanımlarını sağlayarak iş hayatında istenilen niteliklere daha kolay uyum sağlamaktadır. (PwC & TUSİAD, 2017)
Neden Gakken STEAM
"Etkinlik Temelli" bir öğrenme programıdır.
Program, çocukların "Neden" ve "Nasıl" sorularına odaklanarak, bilimsel yöntemler aracılığıyla öğrencilerin "Araştırma Duygusunu" geliştirmek için tasarlanmıştır.
Gözlem, Keşif, Düşünme ve Tartışmaya dayalı benzersiz öğretim metodolojimizle "Yaparak Öğrenmeyi" mümkün kılıyoruz.
Program, "Uygulamalı" deney araçları sağlayarak öğrenciler arasında kavramsal anlayışı güçlendirmeyi ve bilimsel yaklaşımlarını geliştirmeyi amaçlamaktadır.
"1. - 8. sınıf" aralığındaki tüm sınıflarımıza hizmet sunuyoruz.
Programın Kapsadığı Servisler
-
Eğiticilerin Eğitimi
-
Eğitici Seti
-
Kapsamlı Uygulama Kılavuzu
-
Her Öğrenciye Bireysel Kullanım Seti
-
Uygulama Videoları
-
Yerinde ve Çevrimiçi Destek
İçerik ve Uygulama
Gakken'in sürprizlerle dolu eğlenceli deneyler dünyasından örnekler. Her sene yeni eklenen konularla Gakken STEAM deneyiminizi zenginleştiriyoruz.
-
Sürprizlerle Dolu Hava
-
Statik Elektrik ile Eğlenceli Oyunlar
-
Sarkaç ve Denge: Deneyelim, Öğrenelim
-
Eğlenceli Donma Deneyleri
-
Piller ve Elektrik: Neden, Nasıl?
-
Şaşırtıcı Dönme Hareketleri
-
Girdaplar ve Basınç
-
Yiyeceklerle Şaşırtıcı Deneyler
1
Tanıtım: Konunun uygulamalı olarak öğretmen tarafından sunumu
3
Kişisel Uygulama: Her öğrenci deneyi kendi kendine uygular ve Gakken tarafından sağlanan deney setini evine götürerek ailesi ile de tekrarlayabilir.
-
Aynaların Gizemli Dünyası
-
Batar mı, Yüzer mi?
-
Dönme Kuvvetini Keşfedelim
-
Eğlenceli Isıtma ve Dondurma Deneyleri
-
Gizemli Mıknatıs
-
Mıknatısın Gizemleri
-
Eğlenceli Uçan Nesneler
2
Grup Çalışması: Öğrenciler neden ve nasıl sorularını ve diğer öğrencilerin görüşlerini paylaşır.
4
Bilimsel Raporlama: Öğrenciler deney gözlemlerini hissettikleri gibi kağıda yazı veya çizimle aktarır.
Neler Sağlıyoruz?
Okul Yönetimi
-
Gakken deneyimine ve bilgi birikimine dayalı STEAM eğitimi hakkında rehberlik.
-
Gakken STEAM Logosunun kullanım izni.
-
Abone olunan okul için perakende Gakken ürünlerinde özel indirimler.
Sınıf Öğretmenleri ve Fen Bilgisi Öğretmenleri
-
Gakken deneyimi ve bilgi birikimine dayalı STEAM eğitimi hakkında rehberlik.
-
Etkili bilim deneyinin nasıl yürütüleceği konusunda yerinde eğitim.
-
Öğretmenlerin becerilerini geliştirmek için çalışmanın nasıl yürütüleceği konusunda yerinde destek.
-
Abone olan her öğretmen için fen deneyi öğretmen kiti temini.
-
Çeşitli öğretim kaynaklarının ve öğretim yardımcılarının temini.
-
Bilim deneylerinin nasıl yapılacağına ilişkin öğretmenler için video materyali.
-
Bilim deneyi ile ilgili teknik konularda destek için çevrimiçi danışmanlık.
Öğrenciler
-
Bilim deneyi ile ilgili teknik konularda destek için çevrimiçi danışmanlık.
-
Kendi kendine öğrenme kılavuzu ve diğer öğrenme kaynakları.
-
Diğer perakende Gakken STEAM ürünlerinin özel indirimler.