Ne Yapmak Ä°stiyoruz
Gakken'in eÄŸitim uygulamalarından en önemlisi olan ‘Science Experiments Classroom’ Bilimsel Deneyler Sınıfı uygulaması artık Türkiye’de. Japonya’yı yıllardır PISA sınavlarında üst sıralara taşıyan Bilimsel Deneyler Sınıfı (STEAM) kursu artık Gakken Türkiye tarafından sizlere sunuluyor.
Gakken STEAM perakende satışın ötesinde, deney kitleri, öÄŸrenme kaynakları, öÄŸretmen eÄŸitimi ve online destekten oluÅŸan kapsamlı bir eÄŸitim paketi sunmaktadır.
EÄŸitimde en önemli aktör olan öÄŸretenlerimiz; öÄŸrenci ve okul baÅŸarısını doÄŸrudan etkilemektedir. Gakken Türkiye olarak teorik anlatımla deÄŸil fen bilimleri uygulamaları ile öÄŸretmenlerimizi alanlarında daha yetkin ve etkin hale getirmeye çalışıyoruz.
Gakken Bilimsel Deneyler Sınıfı'nda Fen Bilgisi derslerine giren öÄŸretmenlerin, Gakken EÄŸitmenleri tarafından eÄŸitim alarak sınıflarında öÄŸrencilerine sunması ÅŸeklinde bir sistem uygulanmaktadır.
Sınıf öÄŸretmenleri ve fen bilgisi öÄŸretmenlerinin, Gakken EÄŸitmenleri tarafından yetiÅŸtirilmesine dayanan bu disiplinde, yüzlerce deney setimizle okulunuzu Milli EÄŸitim Müfredatının bir adım ötesine taşıyoruz.
Hava, Atmosfer Basıncı, Piller ve Elektrik, Donma, Dönme, Aynalar gibi birçok baÅŸlık altında hem çocuklarımız hem de öÄŸretmenlerimiz için ÅŸaşırtıcı ve eÄŸlendiren bilimsel deney uygulamalarımız dersleri daha verimli hale getiriyor.
Uygulamamızla ilgili tanıtım için sizlerin de uygun olduÄŸu bir tarihte okulunuzu ziyaret etmek isteriz. Fen zümre baÅŸkanı ve/veya fen öÄŸretmenlerinizin hazır bulunacağı tanıtım çalışmasında sizlere Gakken Bilimsel Deney Sınıfı çalışmasının örneklerini sunmak için hazırız.
Neden STEAM
STEAM eÄŸitim ve uygulamaları; Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik alanlarını içeren, teknik bilgi ve beceriler veren, öÄŸrencileri hayata hazırlayan ve modern iÅŸ hayatının gereksinimlerine öncelik veren bir eÄŸitim yaklaşımıdır.
Teknolojik dönüÅŸümün önemli bir rol oynadığı günümüz dünyasında ‘üretken, giriÅŸimci ve buluÅŸ odaklı eÄŸitimin’ önemi tartışılmaz bir noktadadır. STEAM eÄŸitiminin, disiplinler arası bakış açısı geliÅŸtirmesi, teorik bilgilerin uygulamaya dönüÅŸtürülmesine yardımcı olması, eleÅŸtirel düÅŸünmeyi teÅŸvik etmesi ve problem çözme becerilerini kazandırması nedeniyle eÄŸitimin niteliÄŸini geliÅŸtirmenin yanında, yenilikçiliÄŸin temelini oluÅŸturan STEAM becerilerine sahip iÅŸgücüne duyulan ihtiyacı da karşılamaktadır. (MEB, 2016)
Bu aÅŸamada STEAM eÄŸitimine önem vermek, geleceÄŸin temel becerilerini doÄŸru bir altyapı ile teÅŸvik etme ve inovasyon için gerekli yetkinliklere sahip insan kaynaklarını yetiÅŸtirmede önemli bir rol oynamaktadır. Buna ek olarak STEAM becerilerine sahip olarak büyüyen çocuklarımız, güncel teknolojik geliÅŸmeleri takip etme, adaptasyon sürecinde yaratıcılık, üretkenlik ve hayat boyu öÄŸrenme kazanımlarını saÄŸlayarak iÅŸ hayatında istenilen niteliklere daha kolay uyum saÄŸlamaktadır. (PwC & TUSÄ°AD, 2017)